Insightseeing

23 juli 2018

Met Nowmads in Londen voor de Retail Innovatie Tour

2 dagen in Londen met vakgenoten van andere grote retailers op bezoek in de bekende en minder bekende straten van deze inspirerende stad. We hebben in 2 dagen bijna 20 winkels bezocht, waaronder Sonos, Apple, Burberry, Kite, Barber & Parlour, Snake & Dagger, Lululemon, Boxpark e.a..

„Dit is geen sight seeing maar insight seeing.“

Mijn persoonlijke key findings van de winkels die we bezocht hebben:

  1. richt je inspanningen op het verhogen van de verblijfsduur in de winkel
  2. zet personeel in op verschillende rollen en laat ze doen waar ze sterk in zijn, het is key voor de beleving
  3. forget selling start inspiring
  4. offline en online volledige geïntegreerd
  5. vergeet de kassa en draag zorg voor mobile payments door de hele winkel..

De opgedane ervaringen en de gesprekken met vakgenoten hebben nieuwe inzichten gebracht die ongetwijfeld op hun plaats gaan vallen in toekomstige projecten.