Oude versus nieuwe retailwereld

17 december 2018

Presentatie voor het MT van een grote electronica keten.

Na een paar van hun winkels bezocht te hebben deelde ik met hen mijn beeld van de ontwikkelingen in het internationale retail landschap. We keken naar winkels van HEMA , Hudson Bay, Dyson, Lululemon, Sonos en Apple.

Aan de hand van mijn bevindingen en foto’s na mijn winkelbezoeken ontstond er een mooie levendige discussie en gaan ze actief aan de slag met de aandachtspunten.
Ook hier staan de volgende zaken wat mij betreft als een paal boven water:

  1. houd je concept simpel.
  2. sterk curatorschap ten aanzien van de formule.
  3. denk goed na over de verschillende functies van je winkel
  4. denk goed na over je personeel en de diverse rollen zie ze kunnen spelen binnen je winkel.


Koos van Santen Manager Operations / MT-lid bij Electronic Partner: 'Jeroen heeft ons MT meegenomen op een prachtige vlucht over de oude versus de nieuwe retailwereld. Hij sprak inspirerend over de benodigde beleving in de retail, over daar waar dat al gerealiseerd wordt en daar waar nog ‘werk aan de winkel’ is. Een prachtige en vooral verhelderende reis over een ruw, maar prachtig landschap!'

Ik kom graag ook eens met jullie MT sparren!