Een mooie quote van Rupert Parker Brady in Retailtrends. Er zijn talloze retailers en andere ondernemingen die dit ter harte kunnen nemen.
In datzelfde blad staat een inspirerende uitspraak van Sharon Hilgers van My Jewellery. Ik vind dit bedrijf persoonlijk een interessante groeidiamant in de winkelstraat in Nl en in Duitsland wat maar weer eens bewijst dat stenen winkels in combinatie met een perfect werkende online presentie een ‘killer combi’ kan zijn. Sharon zegt dat ze al hun online bestellingen heel goed monitort en heel data gedreven werkt, “we volgen onze klanten en spelen hierop in”. Aan de hand van de locatie van de bestellingen kunnen ze denk ik mede bepalen waar ze hun nieuwe winkels openen.
Tenslotte in dit lezenswaardige nummer van ons vakblad Ibrahim Ibrahim die 5 tips geeft om te overleven in de winkelstraat ik vat ze kort samen in mijn eigen woorden:
- zorg dat elke complexiteit uit je winkels verdwijnt, voorkom rijen en zorg dat iedereen zich meteen welkom voelt.
- investeer in een 1:1 relatie met je klant, maak verbinding, zorg voor entertainment, verras je klant en ga het gesprek aan.
- wordt deel van je omgeving wordt en blijf relevant in de straat waar je zit.
- zorg dat wat je doet ECHT is, wat is je doel? en draag je bij aan een betere toekomst? dit is wat de consument tegenwoordig verwacht van een merk en winkel waar ze graag komen.
- tenslotte zorg voor focus, denk aan je personeel de echte ambassadeurs van je merk, train ze optimaal en zorg dat ze echt meerwaarde kunnen bieden. Laat ze enthousiasme uitstralen voor je merk.
Als mooie uitsmijter geeft Ibrahim ons het volgende inzicht mee:
LEARN-LOVE-LIVE
Ik wens ons allen geen corona sluitingen, kleinere maar kwalitatief betere winkelstraten waar echte winkeliers, niet voor niets DETAIL handelaren genoemd, mooie omzetten mogen maken en oog hebben voor duurzaamheid
#retailtrends #myjewellery #rupertparkerbrady #retailnews #ibrahimibrahim
Jeroens LinkedIn post
Jeroen's LinkedIn